Najlepsze sposoby na zapakowanie przesyłki

Jeśli chodzi o działalność sprzedażową, to ważną rolę odgrywa nie tylko produkt czy jego cena, ale także takie pozornie nieistotne czynniki jak na przykład jakość opakowania. Aby zyskać uznanie klienta i zwiększyć szanse, że w przyszłości także zdecyduje się on na skorzystanie z oferty danego sprzedawcy, trzeba zadbać o każdy element składający się na proces sprzedaży. Jednym z nich jest właśnie odpowiednie zapakowanie produktu. Do tego celu można wykorzystać np. folię stretch.

Jakie są obecnie stosowane sposoby pakowania paczek dla firm kurierskich?

Obecnie istnieje kilka różnych sposobów pakowania paczek. Poniżej zostały przedstawione jedynie niektóre spośród nich:

  • folia bąbelkowa – jest to rozwiązanie idealne do pakowania delikatnych przedmiotów, w tym w szczególności szklanych naczyń. Folię bąbelkową można również wykorzystać do wypełnienia pustych przestrzeni w pudełku. Rozwiązanie to ma jednak pewną istotną wadę – zajmuje dużo miejsca. Może to być istotną wadą, gdy koszt dostawy zależy od wielkości. W przypadku, gdy w firmie pakuje się każdego dnia duże ilości przesyłek, może to znacząco zwiększyć koszty prowadzonej działalności,
  • wypełniacze takie jak np. „chrupki” styropianowe oraz ekowypełniacze. Z jednej strony skutecznie tworzą one konstrukcję stabilizującą umieszczoną w kartonie, przewożoną przesyłkę, ale z drugiej strony nie są zbyt estetyczne,
  • pudełka kartonowe – pudła kartonowe są często stosowanym rozwiązaniem, jednak należy pamiętać, aby używać pudełek kartonowych o dokładnie takich wymiarach, jakie są odpowiednie dla przewożonych przedmiotów. W przeciwnym razie trzeba będzie użyć dodatkowego wypełniacza, co może zwiększyć koszty wysyłki towaru,
  • klejąca taśma pakowa – dzięki wykorzystaniu taśmy klejącej można skutecznie zabezpieczyć pudełko, aby nie otworzyło się podczas transportu. Z drugiej jednak strony usunięcie taśmy z pudełka może być problematyczne z punktu widzenia odbiorcy,
  • koperty bąbelkowe – dobrze nadają się one do ochrony małych przedmiotów, takich jak płyty CD lub książki, ale w przypadku większych przesyłek trzeba szukać alternatywnych rozwiązań.

Folia stretch – co to właściwie jest? Podstawowe rodzaje na temat folii stretch

Stretch to niezwykle mocna, ale jednocześnie dość elastyczna i rozciągliwa folia. Ze względu na swoje właściwości jest wykorzystywana do pakowania towarów. Jednym z głównych zastosowań stretchu jest przygotowanie towarów do transportu.

Ze względu na swoje liczne zalety, folia stretch znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle. W szczególności korzystają z niej firmy z branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Ponadto folia stretch jest często stosowana w takich firmach jak salony kosmetyczne, biura czy sklepy.

Folia stretch – jakie są jej rodzaje?

Główne rodzaje folii stretch to wersje: czarna i przezroczysta. Pierwszy z tych typów może być wykorzystywany do zachowania poufności i ochrony towarów przed wścibskimi oczami. Jest to ważne np. w przypadku przedmiotów wartościowych, biżuterii, smartfonów czy laptopów. Alternatywą dla czarnego koloru jest przezroczysta folia stretch. Główną zaletą jest to, że od razu widać, który przedmiot jest zapakowany. Takie rozwiązanie jest bardzo przydatne w magazynach, gdzie obsługiwane są duże ilości towarów.

Pomysł na palety drewniane

Czarne i przezroczyste folie stretch mają jedną wspólną cechę. Jest to trwałość i dobra elastyczność.

Folia typu stretch. Podsumowanie

Odpowiednie pakowanie przesyłek jest czasem niedocenianym, ale w gruncie rzeczy bardzo ważnym elementem wysyłki towaru przez sklep. Wybór nieodpowiednich rozwiązań w tym zakresie może trwale zniechęcić klienta do danej marki, a koszt utraconego odbiorcy bardzo często jest wyższy niż wydatki na zakup lepszego jakościowo opakowania. Taki stan rzeczy, że zakup folii stretch to z punktu widzenia firmy koszt, który należy potraktować raczej jako inwestycję w rozwój biznesu, niż zbędny wydatek.

Odpowiednio wykorzystana folia typu stretch może być dobrym sposobem na budowanie marki sprzedawcy. Jest tak, gdyż w obecnych czasach klienci coraz większą uwagę zwracają nie tylko na sam produkt, ale także na takie aspekty jak choćby jakość opakowania. To właśnie dlatego warto wybierać rodzaje opakowań, które cieszą się wysokim poziomem jakości. Tego typu rozwiązania dostarcza na rynek na przykład producent folii stretch Jumbo.